- Торговельні операції
- Всі продукти
- Безпоставкові валютні форварди
- Депозитарна установа
- Страховим компаніям
Цього тижня Верховна Рада в черговий раз планує розглянути законопроект про ринок капіталу (№ 2284). Він пережив багато перипетій: подавався до Верховної Ради під різними номерами у різних редакціях, пройшов чимало обговорень, в тому числі, з залученням професійних учасників ринку. Ми, як один з них, сподіваємось, що законопроект нарешті буде ухвалено. Він запроваджує системні зміни у регулюванні ринків капіталу, необхідні для розвитку українського фінансового сектору та його інтеграції на глобальному рівні.
Зокрема, законопроект:
Найголовніші новації ринку деривативів:
Від учасників ринку це також потребуватиме зусиль
Захист прав інвесторів
Ще однією важливою рисою законопроекту є впровадження захисту прав інвесторів відповідно до вимог Європейського Союзу.
Окремий розділ законопроекту присвячений захисту прав власників облігацій та покликаний зміцнити довіру до цього сегменту ринку. Зокрема, запровадження механізмів адміністратора випуску та зборів власників облігацій, а також врегулювання процедур у випадку неплатоспроможності чи ліквідації емітента (в тому числі, визначення поняття дефолту) можуть істотно підвищити інтерес до корпоративних облігацій. Це зробить більш прогнозованими і регульованими відносини між інвесторами та емітентом, створить можливість діяти узгоджено та впливати на емітента, зокрема при виникненні несприятливих для кредиторів подій. Такі механізми є абсолютно новими для нашого ринку, але є успішною та розповсюдженою світовою практикою.
Вимоги до розкриття інформації
Поліпшення вимог до розкриття інформації з боку емітентів дозволить інвесторам краще орієнтуватися у фінансових інструментах, оцінювати емітентів, їх фінансовий стан, напрямки та стратегію їх розвитку, пов’язані з ними ризики. Крім того, це підвищить конкуренцію серед емітентів, стимулюватиме їх до більшої прозорості й сприятиме недопущенню до ринку недобросовісних позичальників.
У той самий час деякі норми законопроекту, на мій погляд, потребують доопрацювання після ухвалення в першому читанні. Зокрема, доопрацювання вимагають певні процедурні моменти з отримання ліцензій та реєстрації (як, наприклад, реєстрація проспектів емісії приватними акціонерними товариствами), питання розкриття інформації (в тому числі приватними акціонерними товариствами), імперативності вимог до системи корпоративного управління професійних учасників, уточнення механізмів settlement finality та close-out netting по угодах між нерезидентами та резидентами, які не є інвестиційними фірмами, та операції з ОВДП між професійними учасниками та їх клієнтами.
____________
Автор: Костянтин Стеценко, засновник групи ICU
Джерело: НВ.Бізнес